Onderzoek naar welbevinden en de mentale veerkracht van studenten en docenten
NPO Welbevinden en Veerkracht
22 januari 2025 / 29 januari 2025 door Marjon Fokkens-Bruinsma
In het kader van het onderzoek naar het welbevinden en de veerkracht van aanstaande leraren hebben we een korte videoserie ontwikkeld. Benieuwd naar wat we gedaan hebben? Klik dan hier om te starten.
Lees verder »
Succesvol Promoveren
18 april 2024 / 22 januari 2025 door Marjon Fokkens-Bruinsma
by Bilge Gencoglu Embarking on a PhD is often seen as a journey of solo work, where PhD students dive deep into their research fields, exploring and discovering new knowledge. However, there is an aspect of this journey that is not often talked about: the silent yet powerful influence of peer supports and peer pressure. […]
1 april 2024 / 22 januari 2025 door Marjon Fokkens-Bruinsma
On the 5th of March 2024, we organised a workshop for the EARLI/JURE Career Day. This was an interesting workshop with early career researchers’ from different countries. Based on our research into PhD student well-being, we discussed topics such as what is well-being, what is resilience and how can you enhance both of them? More […]
23 januari 2024 / 22 januari 2025 door Marjon Fokkens-Bruinsma
Op donderdagmiddag 14 maart organiseren wij een seminar om inzichten te delen uit ons NRO-onderzoeksproject Welbevinden en Veerkracht van Aanstaande Leraren – een project met als doel vast te stellen welke initiatieven er zijn ontwikkeld door lerarenopleidingen met behulp NPO-middelen om welbevinden en veerkracht van aanstaande leraren te verbeteren. Naast de resultaten van het onderzoek […]
Enhancing student's resilience
15 november 2023 / 22 januari 2025 door Marjon Fokkens-Bruinsma
Drumroll and confetti, there is a new publication in the framework of my PhD research on student well-being in relation to the academic learning environment! After having interviewed students and teachers about their perceptions on students’ well-being and learning environment (see this publication) shortly before the COVID-19 pandemic, we asked two students, two teachers, and […]
4 oktober 2023 / 22 januari 2025 door Marjon Fokkens-Bruinsma
Last week I had the pleasure of presenting my newest research paper on resilience at the resilience symposium organised by the Leibniz-Institut for resilience research (LIR) at the Johannes Gutenberg University Mainz – my own university, at which I studied for six years. I had a great time discussing my own research, but also general perspectives on […]
9 augustus 2023 / 22 januari 2025 door Marjon Fokkens-Bruinsma
In July, I spent a month “down under”, presenting my research at the STARS and HERDSA conferences in Brisbane and Melbourne (online), as well as meeting fellow researchers such as Rachael Field at Bond University at the Gold Coast and Chi Baik at the University of Melbourne. It has been an immense pleasure to get […]
19 juli 2023 / 22 januari 2025 door Marjon Fokkens-Bruinsma
Malcolm Davis worked as an intern on the project Succesvol Promoveren. Inspired by the PhD-student Well-being 2023 report, he made a podcast together with Tassos Sarampalis and two PhD students. Interested? You can access the podcast through the following platforms: SpotifyApple PodcastsSoundcloud
Tagged
5 juli 2023 / 22 januari 2025 door Marjon Fokkens-Bruinsma
Hier kun je de infographic met de eerste resultaten downloaden.
Tijdens de eerste fase van het onderzoek hebben we bij 9 instellingen in kaart gebracht hoeveel initiatieven ontwikkeld zijn, en waar ze zich op richten. Meer informatie hierover vind je in onderstaande infographic.