Onderzoek naar welbevinden en de mentale veerkracht van studenten en docenten
Life is tough NPO Welbevinden en Veerkracht
8 april 2025 door Marjon Fokkens-Bruinsma
In februari waren Esmee en Marjon te gast bij de podcast Zin in lesgeven van Arend Jan Zwarteveen en Peter van der Zwaal. Tijdens deze aflevering spraken we met elkaar over het belang van veerkracht voor aanstaande leraren. Luister naar de aflevering in je favoriete podcast app, of via de volgende link: https://www.podbean.com/ew/pb-pyeum-1833660
Lees verder »
Tagged
NPO Welbevinden en Veerkracht
19 maart 2025 door Marjon Fokkens-Bruinsma
Lisa van lis.strations heeft een visuele samenvatting en infographic gemaakt over het onderzoeksproject. Benieuwd? De materialen zijn hier te downloaden.
Niet gecategoriseerd
by Kim Hochschild, research intern at the department of Teacher Education Have you ever noticed that some lectures feel more engaging than others and that certain professors make it easier to stay focused? Humor might be playing a bigger role than you think! Since September, I have interned at the Teacher Education Department at the […]
22 januari 2025 / 29 januari 2025 door Marjon Fokkens-Bruinsma
In het kader van het onderzoek naar het welbevinden en de veerkracht van aanstaande leraren hebben we een korte videoserie ontwikkeld. Benieuwd naar wat we gedaan hebben? Klik dan hier om te starten.
Succesvol Promoveren
18 april 2024 / 22 januari 2025 door Marjon Fokkens-Bruinsma
by Bilge Gencoglu Embarking on a PhD is often seen as a journey of solo work, where PhD students dive deep into their research fields, exploring and discovering new knowledge. However, there is an aspect of this journey that is not often talked about: the silent yet powerful influence of peer supports and peer pressure. […]
1 april 2024 / 22 januari 2025 door Marjon Fokkens-Bruinsma
On the 5th of March 2024, we organised a workshop for the EARLI/JURE Career Day. This was an interesting workshop with early career researchers’ from different countries. Based on our research into PhD student well-being, we discussed topics such as what is well-being, what is resilience and how can you enhance both of them? More […]
23 januari 2024 / 22 januari 2025 door Marjon Fokkens-Bruinsma
Op donderdagmiddag 14 maart organiseren wij een seminar om inzichten te delen uit ons NRO-onderzoeksproject Welbevinden en Veerkracht van Aanstaande Leraren – een project met als doel vast te stellen welke initiatieven er zijn ontwikkeld door lerarenopleidingen met behulp NPO-middelen om welbevinden en veerkracht van aanstaande leraren te verbeteren. Naast de resultaten van het onderzoek […]
Enhancing student's resilience
15 november 2023 / 5 februari 2025 door Lisa Kiltz
Drumroll and confetti, there is a new publication in the framework of my PhD research on student well-being in relation to the academic learning environment! After having interviewed students and teachers about their perceptions on students’ well-being and learning environment (see this publication) shortly before the COVID-19 pandemic, we asked two students, two teachers, and […]
4 oktober 2023 / 5 februari 2025 door Lisa Kiltz
Last week I had the pleasure of presenting my newest research paper on resilience at the resilience symposium organised by the Leibniz-Institut for resilience research (LIR) at the Johannes Gutenberg University Mainz – my own university, at which I studied for six years. I had a great time discussing my own research, but also general perspectives on […]
9 augustus 2023 / 5 februari 2025 door Lisa Kiltz
In July, I spent a month “down under”, presenting my research at the STARS and HERDSA conferences in Brisbane and Melbourne (online), as well as meeting fellow researchers such as Rachael Field at Bond University at the Gold Coast and Chi Baik at the University of Melbourne. It has been an immense pleasure to get […]