Fokkens-Bruinsma, M., Gemmink, M., & Rooij, van, E. (2021). Staying BRiTE in the Dutch teacher education context. In C. F. Mansfeld (Ed.), Cultivating Teacher Resilience: International Approaches, Applications and Impact (pp. 143-158). Springer. https://doi.org/10.1007/978-981-15-5963-1_9
Fokkens-Bruinsma, M., Tigelaar, E. H., van Rijswijk, M. M., & Jansen, E. P. W. A. (2024). Preservice teachers’ resilience during times of COVID-19. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 30(7-8), 1083-1096. https://doi.org/10.1080/13540602.2023.2172391
Fokkens-Bruinsma, M., & Poort, I. (2023). ‘Life is tough, but so are you’. Bevorderen van mentale veerkracht van studenten aan de lerarenopleiding. Teacher education department of the University of Groningen.
Gemmink, M., & Fokkens-Bruinsma, M. (2021). “Ik had het zo goed voorbereid en toch ging er iets mis.” Het belang van veerkracht voor aanstaande leraren. In I. Pauw, & W. Jongstra (Eds.), Een leraar met een eigen kleur: Ontwikkeling van professionele identiteit (pp. 107-120). Gompel & Svacina.